Deklaracja dostępności

Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 5 w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 5 w Rzeszowie.

Data publikacji strony internetowej: 2023-12-07

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-01-11

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.

Do umieszczanych materiałów filmowych będą systematycznie dodawane napisy oraz opis pełnej treści filmu umieszczony w odrębnym pliku.

Oświadczenie sporządzono dnia 2024-01-11. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Paweł Goraj, pawel.goraj@erzeszow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 17 748 4787. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Do budynku szkoły prowadzi wejście główne, wejście do szatni, oraz wejście od strony pawilonu D, od strony sal gimnastycznych i wejście od strony boisk szkolnych.
  2. Wejście od strony boisk szkolnych posiada podjazd dostosowany do potrzeb  osób niepełnosprawnych.
  3. Schody przy wejściu do szatni posiadają podjazd na wózki dziecięce.
  4. Do wejścia głównego i wejścia do szatni prowadzą  schody - brak podjazdów dla niepełnosprawnych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  5. Na terenie szkoły są miejsca parkingowe bez wydzielonych miejsc dla osób niepełnosprawnych.
  6. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
  7. W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro, 2 piętro i szatnie) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.
  8. W budynku od strony pawilonu sportowego – na korytarzu znajduje się   podjazd dostosowany do potrzeb  osób niepełnosprawnych.
  9. W toaletach znajdujących się w budynku nie ma dostosowań dla osób niepełnosprawnych.
  10. Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  11. W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.


Aplikacje mobilne
Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej.